سرزمین عجایب
سرزمین عجایب
عجایب و شگفتیها از همه جای دنیا


البته این امر مقداری به نوع آسیب و عوارض به وجود آمده بستگی دارد، برخی از آسیب ها ممکن است چند سال طول بکشد تا از بین بروند که البته این نیاز به صبر و حوصله و نیز تقویت بدن دارد و برخی دیگر نیاز به درمان زیر نظر متخصصین امر را دارد.



معمولاً عوارض خودارضایی در دختران و زنان به مانند عوارض خودارضایی پسران نیست. اگرچه ممکن است شباهت هایی با هم داشته باشند. گاهی ممکن است برخی از دختران بر اثر افراط در خودارضایی، آسیبی به پرده بکارت خود وارد کنند و باعث پارگی همه یا بخشی از آن گردند که در این صورت، لازم است برای آشنایی با مقدار آسیب دیدگی به متخصص زنان مراجعه شود و احیاناً در صورت آسیب دیدگی کلی، به مراکز معتری مراجعه کنند و زیر نظر متخصص زنان برای ترمیم آن اقدامات لازم صورت گیرد.


به هر حال، اگر تا به اکنون آسیب چندانی در خود مشاهده نمی کنید و عوارض گوناگون خودارضایی را در خود نمی بینید، جای هیچ گونه نگرانی نیست. نکته ای که در این جا از اهمیت دو چندان برخوردار است این است که به علت و عوامل تمایل خود به خودارضایی توجه کنید و آنها را شناسایی کرده و سعی در رفع آنها داشته باشید تا هر چه زودتر بتوانید خودارضایی را به صورت کامل ترک کنید و خود را از آسیب های آن برهانید و مجدداً به خودارضایی روی نیاورید.


برای درمان و ترک خودارضایی، باید همه زمینه هایی که به نحویی باعث تمایل شما به خودارضایی می گردد را از بین ببرید و اگر چنانچه ناخواسته در موقعیت هایی که احتمال خودارضایی می رود قرار گرفتید، سریع با منصرف کردن فکر و ذهن تان و نیز تغییر موقعیت، خود را از آلودگی مجدد به خودارضایی برهانید. برای هر مدتی که موفق به ترک خودارضایی می شوید، به تشویق ذهنی ـ عملی موفقیت‌های خود در ترک خودارضایی بپردازید.

اگر حتى یک روز هم در ترک این رفتار زشت موفق بودید، با کمال سخاوت به تشویق خود بپردازید؛ خود تشویقی می‌تواند علاوه بر ارتقای سطح اعتماد به نفس و عزت‌نفس به کاهش اضطراب شما کمک شایانی کند و در کاهش آلودگی به گناه نقش داشته باشد.



سعی کنید هیچ گاه تنها نباشید خصوصاً در زمانی که تمایل به خودارضایی پیدا می کنید؛ برخى از روان شناسان خودارضایى را «مرض تنهایى» نام نهاده اند چرا که نوجوان در تنهایى و خلوت خود، اقدام به كسب لذت از خویشتن مى كند و به خودارضایى روى مى آورد. برای این منظور می توانید برای تمام شبانه روز و اوقات فراغت خود برنامه ریزی داشته باشید و با ورزش و انجام فعالیت های بدنی منظم، فکر و ذهن خود را از پرداختن به امور شهوانی دور کنید.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





نوشته شده در تاريخ پنج شنبه 30 آذر 1391برچسب:, توسط هکتور |
.: Weblog Themes By LoxBlog :.